Pagal Erasmus+ projektą Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000223983 LASUC pedagoginiai darbuotojai 2025 m. birželio 16-20 d. dalyvavo Vengrijoje, Budapešte mokymuose tema: „Įtraukusis ugdymas regos sutrikimų turintiems mokiniams“.
Mokymuose susipažino su regos negalią turinčių mokinių švietimu Vengrijoje bei kaip integruoti specialiuosius ir kitus metodus įtraukiąjame švietime. Stebėjo pamokas, mokinių veiklą muziejaus edukacijoje orientuotoje į jutiminį patyrimą, judėjimą ir įtraukų mokymąsi. Informatikos pamokoje, robotikos užsiėmime buvo demonstruojami metodai ir priemonės darbui su aklaisiais ir intelekto sutrikimą turinčiais mokiniais. Chemijos pamokoje – mokytoja pristatė savo sukurtą mokymo priemonę – atomų ir molekulių modelius, kuriuos naudoja dirbdama su nereginčiais mokiniais. Pasidalinta tiflopedagogine (orientacijos ir mobilumo, kasdienių įgūdžių), profesinio orientavimo, metodinių, ugdymo priemonių gamybos, bendradarbiavimo su bendrojo ugdymo mokyklomis patirtimi. Svarbi patirtis buvo aklųjų įtraukties ir pagalbos teikimo bendrojo ugdymo mokyklose (konsultavimas, priemonės, užsiėmimai). Vakok institutas (kuriam jau 200 metų) yra vienintelė ugdymo, konsultavimo įstaiga Vengrijoje aklųjų mokinių ugdymo, švietimo pagalbos klausimais. Įgijome žinių apie Vengrijoje plėtojamą sportą mokiniams turintiems regos sutrikimų (šoudaunas, golbolas, plaukimas, dziudo, šachmatai, torball, hipoterapija). Institutas (Aklųjų mokykla) turi savo eko mokyklos statusą, vykdo patyriminį ugdymą, augina daržoves, uogakrūmius, vaistinius ir prieskoninius augalus, juos kompostuoja.
Mokymų metu LASUC darbuotojai įgijo bei stiprino nuolatinio mokymosi, bendradarbiavimo ir refleksijos kompetencijas. Įgytomis žiniomis dalinsis su šalies mokytojais, specialistais ir kolegomis, taikys LASUC veikloje.